Kurs: ”Från slyngel till tävlingsbar hund” är öppen för anmälan!

”In i bubblan”

Vi kombinerar vardagslydnad med att grunda för tävlingsträning.

Kursupplägg: Kursen genomförs under 8 tillfälle varav ev något i vår inomhushall.

Vi kommer att ha 8 hundar på kursen

Måndag:29/4, 6/5, 13/5, 20/5, 27/5, 3/6, 10/6 och sista tillfället på söndag 16/6, varje tillfälle är 19.00-21.15.

Vi blandar teori och praktik vid varje tillfälle. Kursen riktar sig till dig som tänker träna och tävla lydnad eller bruks med din hund men som just nu har en slyngel som behöver allmänlydnad samtidigt med grundträningen.

Vi kommer att titta på olika inlärningsmetoder och arbeta med grunder du behöver oavsett vilken gren du tänker dig. Krav för deltagande: Hunden skall vara 6-12mån Hunden måste vara vaccinerad enligt SKK:s bestämmelser och föraren skall vara medlem i Lunds Brukshundklubb.

Instruktörer: Solveig Aronsson, allmänlydnadsinstruktör och allmänlydnadslärare
och Sara Brockstedt, allmänlydnadsinstruktör

Anmälan på vår hemsida:lundsbrukshundklubb.se/formular-forbruks-och-lydnadskurser/

Kursavgiften är 2600 kr och inkluderar kursfika.

Avgiften betalas in på pg 43 47 42-3 EFTER ni mottagit
bekräftelse om plats på kursen.

Glöm inte att ange förarens namn och ”slyngelkurs” på inbetalningen.

Varmt välkomna!