Valp- och allmänlydnadskurser

För dessa kurser tar vi som regel inte emot intresseanmälningar då detta har visat sig fungera dåligt. När kursen läggs ut så finns den tillgänglig att anmäla sig till genom anmälningsformuläret.

När kursen är fullsatt så tas den också bort från anmälningsformuläret. Notera att man inte kan anmäla sig till ”Ingen kurs finns öppen för anmälan” !

sly24-1: Från slyngel till tävlingsbar hund, start 26/8 18:30-20:45

Tillfällen: måndagar 18:30-20:45 med start 26/8, sedan 2/9, 9/9, 16/9, 23/9, 30/9, 7/10 och 14/10.

Pris: 2600 kronor, plus eventuell medlemsavgift i Lunds brukshundklubb. Avgift betalas EFTER man fått besked om plats på kursen.

Plats: Lunds brukshundklubb, Nöbbelövs Mossaväg 12, 226 55 Lund.

Instruktör: Solveig Aronsson

Hjälpinstruktörer: Sara Brockstedt och Bengt Fransson

Kontakt/frågor: solveig.aronsson@telia.com

Anmälan: Använd formuläret på hemsidan: lundsbrukshundklubb.se/anmalan-till-bruks-och-lydnadskurser/

Om kursen: Vi blandar teori och praktik vid varje tillfälle.Kursen riktar sig till dig som tänker träna och tävla lydnad eller bruks med din hund men som just nu har en slyngel som behöver allmänlydnad samtidigt med grundträningen.
Vi kommer att titta på olika inlärningsmetoder och arbeta med grunder du behöver oavsett vilken gren du tänker dig. Krav för deltagande: Hunden skall vara minst 6 månader samt vara vaccinerad enligt SKK:s bestämmelse. Föraren skall vara medlem i Lunds Brukshundklubb

Ladda ner kursinbjudan som pdf >> HÄR <<

alm24-1: Allmänlydnadskurs, start 15/4 18:30-20:00 –FULLSATT

Tillfällen: 8 måndagar 18:30-20:00 med start 15/4, sedan 22/4, 29/4, 6/5, 13/5, 20/5, 27/5 och 3/6.

Pris: 1800 kronor, plus eventuell medlemsavgift i Lunds brukshundklubb. Avgift betalas EFTER man fått besked om plats på kursen.

Plats: Lunds brukshundklubb, Nöbbelövs Mossaväg 12, 226 55, Lund

Instruktör: Daniel Zaar och Jonatan Nilsson

Kontakt/frågor: kurs_lydnad_bruks@lundsbrukshundklubb.se

Om kursen: Med allmänlydnad menas hundens lydnad i vardagen. Kursen kommer att ta utgå
ifrån ”allmänlydnadspasset” där 10 moment ingår, dessa är tänkta att spegla
vardagssituationer; som till exempel ”Vänta i bil/dörr/bur”, ”Gå fint i koppel”,
”hundmöten”, ”stanna kvar”, ”hantering” och ”nosaktivering”.
Kursen kommer att ta avstamp och utgå från dessa övningar och avsluta med en ”examinering” då vi
går igenom alla momenten, efter avslutad kurs för man diplom!

Ladda ner kursinformation som pdf >> HÄR <<