Ny sökkurs är nu öppen för anmälan

brk23-3: Sökkurs

Personsök går ut på att placera ut en människa (figuranten) i skogen,  hunden ska hitta denna figuranten på ett begränsat område som vi vallat av innan vi börjar med träningen med hundarna. (”Vallat av” innebär att vi går omkring inom området lite kors och tvärs och bildar en sorts doftmatta)

Tillfällen:

• Lördag 2/9 12:00 – ca. 16:00
  • Lördag 9/9 12:30 – ca 16:00
  • Lördag 30/9 9:00 – ca. 13:00
  • Lördag 7/10 9:00 – ca. 13:00
  • Lördag 13/10 9:00 – ca. 13:00

Notera att tidpunkt för de tre sista gångerna kan komma att ändras beroende på bokning av mark.

Krav på deltagande:

• Medlem i Lunds brukshundklubb
  • Deltagare behöver kunna ha hunden lös i skogen med en fungerande inkallning
  • Tillgång till bil då kursen i sin helhet kommer att hållas ute i skogen.

Kursen kommer att hållas ute i sökskogen så det är viktigt att deltagarna har tillgång till bil för att kunna ta sig ut till de olika markerna.

Närmare information kring exakta platser kommer att skickas ut efter anmälan då marken inte är helt klar än.

Frågor? – skickas per mail till  jaxie.av@gmail.com

Instruktör: Annika Öberg

Anmäl genom formuläret på hemsidan:  lundsbrukshundklubb.se/anmalan-till-bruks-och-lydnadskurser

Saknas kursen i listan på formuläret innebär det att kursen är fullsatt.

Pris: 2000 kr + ev medlemsavgift.

Avgiften betalas in på 43 47 42 -3 efter att ni mottagit bekräftelse om plats på kursen. Ange namn och kurs på inbetalningen.

VARMT VÄLKOMNA!