Träningsgrupper

Definition: En träningsgrupp är en grupp som körs via studiefrömjandet och för närvaro. Det kostar 300 kronor per termin, i detta ingår fika en gång per vecka för de grupper som träffas vid klubben. De grupper (sök och spår) som träffas ute i skog och mark betalar istället för nyttjandet av marken som hyrs av Stiftelsen skånska landskap.

Träningsgrupp som följer denna definition kan boka hallen med 50% rabatt. (man får boka upp tider och betala i förskott, annars skulle tiderna troligen inte finnas tillgängliga.)

Definition beslutad om i styrelsemöte (protokoll)

Vill du starta en träningsgrupp? Det enda som behövs är viljan! Tre personer minimum varav en är cirkelledare — Denne behöver då också gå en kort online utbildning för cirkelledare hos studiefrämjandet. Hör av dig till kontor@lundsbrukshundklubb.se så ska ni snart vara igång!

Träningsgrupper i sök & spår

Har du några funderingar kring sök eller spår, kontakta gärna någon av nedanstående för respektive grupp.

Spårgrupp lördagar »  Gudrun LarsonEva Schömer
Spårgrupp söndagar » Ingar Edlert
Sökgrupp lördagar » vilande
Sökgrupp söndagar »  Annika Öberg

Träningsgrupp tävlingslydnad & brukslydnad

Har du kommit en bit och är intresserad av tävlingslydnad eller brukslydnad och av att träna med gruppen? Hör av dig till Solveig Aronsson

Vi kör på tisdagar under ledning av Solveig Aronsson och Eva Lindholm.

Tävlingslydnad/brukslydnad » vilande

Träningsgrupp i agility

För er som tävlar eller skall börja tävla för Lunds brukshundklubb.
Här tränar vi tillsammans utan instruktör. Alla hjälps åt att bygga
banor och ge tips på träningen.
Vi bygger en klass-2 bana. Klass-2 banan kommer att stå kvar hela veckan med möjlighet att träna på.

Ni som tränar i träningsgrupp bör vara funktionärer på våra agilitytävlingar.

Måndagar från 4/4 kl 19.00-20.30 – fortsätter hela sesongen
Pris: 300 kr/termin

Anmälan kan göras genom FORMULÄRET.

Träningsgrupp rallylydnad

Vi tränar tillsammans utan instruktör. Du bör kunna övningarna i nybörjarklass och kunna arbeta självständigt med din hund, men vi tittar på varandra och ger träningstips.
Vi träffas kl 18.00 på appellplanen för planering av dagens träning och sedan bygger vi gemensamt banor/övningar. Pärm med banor finns i boden, men naturligtvis kan man använda eget material.
Vi tränar onsdagar med start 23:e mars.

Anmälan till träningsgrupp rallylydnad: Karita Nilsson

Träningsgrupp löpträning med Hund

Är du intresserad av löpträning med hund , hör av dig till Eva Fabricius

Träningsgrupp Mondioring

Mondioring är en relativt ny officiell gren inom SBK, men har funnit länge internationellt. Mondioring består av lydnad, hopp och skydd.

I sverige kan man tävla i enbart lydnad eller lydnad och hopp om man inte vill eller får köra skyddsdelen. (Bara bruksraser tillåts köra skyddsdelen i sverige — Lydnad/hopp utan skyddet kan alla raser som är reggade hos SKK köra, liknande hur det är i brukset.)

Vi träffas varje lördag kl 10. Kom gärna förbi och titta!

Frågor? Nyfiken? Hör av dig till mondioring@lundsbrukshundklubb.se

Träningsmarker för spår och sök

Marken bokas genom stiftelsen skånska landskap. Läs gärna igenom VILLKOREN.

Kartor

Här hittar du kartor till våra träningsmarker i PDF format:
Järavallen
Klåveröd