Lunds brukshundklubb

Lunds Brukshundklubb är en ideell organisation med drygt  över 400 medlemmar. Hos oss är alla välkomna! Lunds Brukshundklubb är klubben för dig som vill aktivera din hund och för dig som vill tävla i någon gren.

Du är välkommen oavsett ras(er) och storlek på hunden!

Vi arrangerar tävlingar inom de flesta grenar som finns inom klubbens verksamhet:

• Tävlingslydnad
  • Bruksprov i spår och sök
  • Agility
  • Rallylydnad

Välkommen till oss!

Kurser för alla

• Vi har grundkurser i allmänlydnad för valpar och för äldre hundar.
  • Vi har tävlingsinriktade kurser i tävlingslydnad, bruks, agility och rallylydnad.
  • Vi har träningsgrupper i spår och sök, tävlingslydnad och agility.
  • Vi anordnar även läger och temahelger
  • Våra instruktörer vidareutbildas regelbundet för att vi ska erbjuda god och modern kompetens.
  • Någon/några gånger per år erbjuds medlemmarna att komma på föreläsningar ofta i samband med medlemsmöten

Lunds Brukshundklubb är en lokalklubb i Svenska Brukshundklubben som är en ideell organisation med ca 60 000 medlemmar. Svenska Brukshundklubben är en specialklubb i Svenska kennelklubben och har avelsansvar för ett tjugotal brukshundraser, och är även en frivillig försvarsorganisation.

Lunds brukshundklubb följer Svenska brukshundklubbens dressyrpolicy.

Lunds Brukshundklubbs olika verksamhetsområden hanteras av olika kommittéer, en per gren samt för drift av anläggningen. Då detta är en ideel förening så är det medlemmarna som driver klubben — Vill just DU hjälpa till? Skicka ett mail till kontor@lundsbrukshundklubb.se.