Vi kör en brukslydnadskurs till!

Brukslydnad

Appell till Elit

Det kom så mycket anmälningar att vi kör en lite kortare kurs till på 6 tillfällen: lördagar 10-12.

Kurskod: brk23-2

Beskrivning: Vi kommer att gå igenom alla moment i brukset både teoretiskt och såklart genom många praktiska övningar på träningsplanen. Jag som instruktör hoppas på många härliga diskussioner och en interaktiv miljö — Det finns inga dumma frågor.

Min tanke med all hundträning är att ha skoj tillsammans med sin hund, att ha en fin relation och en bra kommunikation. Utifrån det så vill vi skapa ett harmoniskt team där hunden vill jobba för dig först och för belöning sedan.

Kursen kommer att individanpassas och utgå från varje ekipage.

Träna hund är kul och att träna brukslydnad är ännu roligare!

Vi börjar första gången inne med en presentation.

Förkunskap: Deltagare ska ha startat i startklass eller appell (behöver inte vara uppflyttad) eller ha tävlat tidigare med annan hund i brukset.

Deltagare behöver vara medlem i Lunds brukshundklubb för att gå kursen, är man inte det så blir man i samband med anmälan.

Tillfällen: Lördagar 10:00-12:00 med start 4/3 sedan 11/3, 18/3, 25/3 och 1/4

Instruktör: Annika Öberg

Kursavgift: 1500 kr, plus eventuell medlemsavgift i lunds brukshundklubb

Kursavgiften betalas till plusgiro 43 47 42-3 efter besked om plats, glöm inte att uppge namn och kurs på betalningen.

Frågor: Kan skickas per mail till kurs_lydnad_bruks@lundsbrukshundklubb.se

Anmälan till kursen görs via formuläret man hittar här på hemsidan: https://www.lundsbrukshundklubb.se/anmalan-till-bruks-och-lydnadskurser/

Välkommen!